| Jiwa Aku |
Bonjour!

Hi! I'am Nouva . Thanks for visit my world story ♥ ♥ ♥ ♥



Entries About Linkies Stuff


Let's Talk!

put your link not email.
No Harsh words allowed here.
Req tutobies or ex link/banner.
Let`s talk with owner

Put Your Cbox Code Here

Past


Archive

Credit

Template: Intan Aqilah
Edit: Yuki Haura
Basecodes: Safira Nuril Izzah
Others:    


My Life

Assalamualaikum 
sucikan hati dengan Zikrullah , tenang kan hati dengan mengucap Astagfirullahhalazim . pernah tak kita terfikir , bila kita bangun saja dari tidur . mengapa kita masih lagi diberi peluang untuk bernafas oleh-Nya sedangkan kita banyak membuat dosa . pernah ? kalau pernah . ada jumpa jawapannya . tak jumpa ? ok , this aku nak bagi tahu . Allah bagi kita untuk bernafas sebab Dia beri kita peluang untuk bertaubat . jangan terlalu lalai dengan urusan dunia sampai urusan akhirat kau abaikan . pernah kau terfikir kenapa Allah turunkan dugaan pada kita ? pernah ? ini jawapannya , kerna Dia rindukan hamba-Nya . Dia buat macam tu kerna Dia sayangkan kita . kadang kadang , setiap dugaan yang diturunkan oleh-Nya bertujuaan untuk menguji kekuatan iman dan kesabaran kita . bukti ? hanya orang yang iman dan kesabaran yang kuat saya yang mampu menempuh segala dugaan yang diberikan dengan tenang :') 

move on ? Alhamdulillah , i'm happy with my life now . aku dapat terima yang "dia" bukan milik aku lagi . dia sepatutnya bahagia dengan orang lain , not me . i repeat , NOT ME . sumpah aku kata , nak move on tu , perit ok , sangat perit . Allah saja yang tahu betapa peritnya nak move on . tapi , aku tahu . semua yang berlaku antara aku dan dia ada "hikmahnya" . Allah sayangkan aku kerna itu dia ambil someone yang aku sayang pergi dalam hidup aku . dear awak , maaf kerna dulu saya tersesat masuk dalam hati awak . maaf kerna saya buat awak derita . dan sekarang , saya tahu awak bahagia . and now , i want to tell u that i'm happy too . yes , so happy because i have family and Allah besides me . i wanna be the strong girl . 
mencintai seseorang itu tak semestinya dia itu akan jadi milik kita buat selama lamanya . kalau ada jodoh , tak ke mana :) kalau Allah kata dia bukan jodoh kita , maka tidaklah . takdir Allah itu indah sayang :) 
dear Mr MS *secret* terima kasih sebab sudi hadir dalam hidup aku . terima kasih sebab dah bahagiakan aku . terima kasih atas segalanya yang telah kau beri . amat aku hargai . semua ku simpan di dalam hati . segala memori , akan ku pahat dalam minda . terima kasih kerana kau faham aku . mungkin , aku tak boleh jadi yang terbaik untuk mu . tapi aku cuba . ya Allah , andai dia jodoh ku , satukanlah kami dengan ikatan yang halal . namun , andai dia bukan yang Kau takdirkan untukku . janganlah Kau putuskan ikatan silaturrahim kami :) . aku tahu , rancangan-Mu indah .