| Jiwa Aku |
Bonjour!

Hi! I'am Nouva . Thanks for visit my world story ♥ ♥ ♥ ♥



Entries About Linkies Stuff


Let's Talk!

put your link not email.
No Harsh words allowed here.
Req tutobies or ex link/banner.
Let`s talk with owner

Put Your Cbox Code Here

Past


Archive

Credit

Template: Intan Aqilah
Edit: Yuki Haura
Basecodes: Safira Nuril Izzah
Others:    


I Miss Your Old

Assalamualaikum
*tarik nafas* Bismillahhirrohmanirrohim *hembus* fuhh . sebak hati sebenarnya bila terkenangkan segala kenangan tahun lepas . bukan kenangan bersama kawan kawan . tetapi , bersama family . sungguh aku kata , keadaan family aku dengan tahun ni , dan tahun lepas . amat berbeza . jauh sangat bezanya . kalau dulu , Atok sihat , masih lagi boleh berjalan , boleh bergelak ketawa dengan kami semua , berleter setiap perbuatan cucu cucu kesayangan dia . tapi sekarang , semuanya hilang sekelip mata sahaja . kerana apa ? kerana sekarang Atok sedang melawan sakit yang dihidapinya . hampir setahun Atok asyik terbaring di katil . tak mampu nak buat apa apa . kerjanya asyik tidur , tidur , dan tidur . kadang kadang , bila orang urut kaki dia , dia ada la bersembang sikit . tapi , sekejap sahaja . then , dia sambung tidur . ya Allah , sembuhkanlah Atok 

kalau dulu , setiap kali waktu cuti sekolah . seperti biasa , sepupu sepapat balik ke kampung . tidur selama beberapa minggu . alasannya cuma satu , menghabiskan masa di kampung . aku masih ingat , setiap kali balik kampung , Atok selalu ajak cucu dia ikut dia pergi ke kedai untuk beli sarapan . yang selalu pergi adalah aku , Loqman dan Syabil . ya , kami bertiga peneman setia Atok tau . haha :')dulu , Atok ada buat kuih untuk dijual . dalam pukul 8 pagi macam tu , cucu cucu dia wajib bangun . kalau tidak , memang kena beleter la kan . biasa la , duduk kampung . haha . aku masih ingat , leteran Atok pada cucu cucu dia yang liat sangat nak bangun awal . bunyi macam ni 
Nurul ! Afaf ! Wawa ! Auwatif ! Aufana ! Danial ! Fatin ! cepat bangun . dah pukul berapa dah ni . amboi ! bangun , bangun . pi mandi . lepas tu pukul 9 , tolong Atok buat kuih . membuta ja . kalau hampa tak bangun , aku simbah hampa sat g 
bila dengar ja ayat last Atok , cucu cucu dia pun dengan gaya malasnya . bangun , then kemas tempat tidur . bayangkan muka orang kena paksa bangun awal macam mana . haa , macam tu la muka depa . kadang kadang tu , aku pernah la jugak kena beleter . hehe . tapi , itu semua dulu . sekarang , semuanya hilang , sepi , tak ada lagi semua itu . yang ada cuma melihat Atok yang kelihatan kuat melawan penyakitnya . aku terlalu rindukan Atok yang dulu , yang mengajar aku cara cara buat kuih , buat lawak dekat cucu cucu dia , bergurau sana sini . yaa , aku sangat rindukan semua itu . ya Allah , sembuhkanlah Atok . pernah sekali , waktu aku urut kaki Atok , Aku tatap wajah tua Atok lama lama . kemudian , secara tak sengaja , air mata aku mengalir . dan , Atok perasan  then , dia tanya "kenapa" aku pun dengan spontannya lap air mata aku tu dan jawab "tak dak apa Tok , habuk masuk mata ni ha" *senyum* lepas tu Atok sambung rehat . aku menangis sebab aku sedih sangat dengan perubahan Atok yang dulu badannya sedikit berisi . tapi sekarang . kurus ja . sangat kurus

Atok's smile . ya Allah rindu , rinduuuuu 

Atok , kami semua rindukan Atok . terlalu rindu . semoga Atok tabah melawan penyakit Atok ni . kami tahu Atok kuat kan . ya Allah , sembuhkanlah Atok dari penyakitnya . berikanlah kekuatan padanya . kurangkanlah kesakitan dalam dirinya . Amin ya Allah