| Jiwa Aku |
Bonjour!

Hi! I'am Nouva . Thanks for visit my world story ♥ ♥ ♥ ♥



Entries About Linkies Stuff


Let's Talk!

put your link not email.
No Harsh words allowed here.
Req tutobies or ex link/banner.
Let`s talk with owner

Put Your Cbox Code Here

Past


Archive

Credit

Template: Intan Aqilah
Edit: Yuki Haura
Basecodes: Safira Nuril Izzah
Others:    


Dua Kosong Satu Empat

Assalamualaikum 
aku rasa , tak terlambat lagi kan aku nak update pasal tahun baru ni . hari ni baru 3/1/2014 . alaa , lewat dua hari je pun . sorry . actually , nak update pasal tahun baru ni bila dah sampai 1/1/2014 , tengok tengok terlewat pulak sebab busy . lol . back to the topic . aicewahh ! nouva speaking London tu . hahahaha . ok , pejam celik , bangun tidur , jatuh bangun , berlari merangkak , tup tup dah masuk ke tahun 2014 . ya Allah , rasa cepat sangat masa berjalan ni . tapi , syukur Alhamdulillah i'm still alive . still happy with my life even banyak dugaan yang datang sepanjang tahun 2013 . thanks Allah :')

dear 2013 , i'm gonna miss u . i will miss all the moment in 2013 . tak kira la moment tu manis ka , pahit ka , tawar ka , dan sewaktu dengannya . aku still akan rindu kenangan tu . sepanjang 2013 , banyak dugaan yang berlaku dalam hidup aku . antaranya ialah , jeng jeng jeng . ehh , ada la . mana boleh bagitau . hohoho . bak kata Dato Siti Nurhaliza "biarlah rahsia" waah ! kelasss kau Nouva . hahaha . the sweet moment yang aku tak akan lupa ialah sewaktu detik perkenalan aku dengan Muhd Shalat . hehe . yang memang aku tak akan lupa . TAK AKAN OK ! haaa kau , kan aku dah guna caps lock tu . hee :) . macam mana perkenalan kami ? alaa , ada la . rahsia rahsia . hehe . andai ditakdirkan jodoh kami panjang , aku akan ceritakan kisah perkenalan kami dengan anak cucu cicit moyang apa semua . k k , aku memang suka berangan kuat . 

yang manis itu , jadikanlah ia sebagai kenangan terindah . dan yang pahit itu jangan dibuang / dilupa begitu saja , akan tetapi jadikanlah ia sebagai pengajaran :)

tanda Allah rindukan hamba-Nya , dia akan turunkan dugaan pada kita . and yaa , aku akui sepanjang tahun 2013 banyak sangat dugaan yang berlaku dalam diri aku . ada waktu ketika dulu , aku hampir berputus asa . menangis tak mahu mahu . sampaikan aku sanggup seperti menyalahkan takdir . AllahuRabbi , betapa lemahnya aku ini . tapi , syukur Alhamdulillah , dengan adanya nasihat dari parents and kawan kawan seperjuangan aku , aku dapat tempuh dugaan itu dengan tenang . bukan kehidupan namanya kalau tak ada dugaan . keep calm and be strong :')

FOOT NOTE : if you're worried about something , raise your hands up to Allah and ask Allah to make it easy for you . Allah always with us . don't worry sayang--
ok . cerita pasal 2013 dah tamat . masuk 2014 ni , umur aku dah naik satu anak tangga k . satu anak tangga je pun . dari 15 tahun ke 16 tahun . dengar sini umi ! walid ! kakak kakak ! abang abang ! mak cik pak cik ! sepupu sepapat ! *jerit*  dengan ini , saya Nouva Bt Adeeb dah masuk umur 16 tahun k . waah ! dah besar dah aku . hahaha k . aku dah masuk Form 4 , woaa ! form 4 tu . macam tak percaya . cehh , k bajet nak muda ja aku ni . lol . hopefully , tahun ni punya kisah lebih manis dari tahun yang lepas lepas . insyaAllah . aku hanya mampu merancang , biar Allah sahaja yang tentukan .

moment raya . i'm gonna miss u so much , dear 2013 .
yang paling jauh itu bukanlah matahari , bintang , mahu pun bulan . tetapi , ianya adalah masa yang berlalu pergi dan tak akan pernah kembali :) . thanks for all the moment-- *beri hati*