| Jiwa Aku |
Bonjour!

Hi! I'am Nouva . Thanks for visit my world story ♥ ♥ ♥ ♥



Entries About Linkies Stuff


Let's Talk!

put your link not email.
No Harsh words allowed here.
Req tutobies or ex link/banner.
Let`s talk with owner

Put Your Cbox Code Here

Past


Archive

Credit

Template: Intan Aqilah
Edit: Yuki Haura
Basecodes: Safira Nuril Izzah
Others:    


Soal Hati

Bismillahhirohmanirrohim . Assalamulaikum . dear blog , sorry sebab aku abaikan kau . dah lama aku tak update . baru hari ni aku rasa nak update . aku nak update pun sebab aku nak luah apa yang terpendam . Allahhu , aku dah tak kuat dah nak pendam semua ni . sungguh aku tak kuat . 

Soal Hati ? yaa , aku akan update soal hati aku . apa yang ada dalam hati aku . apa yang aku pendam dalam hati aku selama ni . semuanya aku akan keluarkan di sini . hati manusia mana yang tak pernah sakit ? hati manusia mana yang tak pernah dilukai ? semua manusia pernah merasa semua tu kan . begitu juga dengan aku . hati aku sekarang dah hancur . hancur disebabkan seorang lelaki yang aku sayang . lelaki yang selama ni dah banyak bahagiakan aku . lelaki yang selama ni dah banyak cipta kenangan dalam hidup aku . dan sekarang , dia pergi . yang dulunya dia datang dalam hidup aku bawa seribu satu harapan . dan sekarang , dia pergi meninggalkan duri dekat hati aku . jiwa aku terseksa . seksa sangat . 

Siapa yang tinggalkan siapa ? aku yang tinggalkan dia . aku tinggalkan dia bersebab . bukan saja saja aku tinggalkan dia . ini semua kerna aku dah penat . penat mengalah , penat pertahankan relay sorang sorang , penat rendahkan ego . tapi dia ? apa dia buat ? pijak aku , lagi menjatuhkan aku . tak usaha langsung pertahan relay . ego semakin meninggi . even aku tahu apa yang dia dah buat dibelakang aku , i still accept him . it because i love him . tapi , dia tak nampak semua tu . dia tak nampak yang aku sayang dia . BUTA HATI ! i don't know how to move on . banyak kali aku cuba lupakan dia . banyak kali aku lupa segalanya tentang dia , tapi GAGAL ! aku benci bila waktu aku terpaksa lupakan orang yang aku sayang . sungguh aku benci . i'm not strong enough 

Susah nak move on . ye la , tiap hari jumpa dekat sekolah . even , bukan satu kelas sekalipun . time rehat , time balik , mesti akan ternampak punya muka dia . tipu la kalau aku nampak dia tu , hati aku tak meraung kesakitan . apa riaksi aku bila terserempak dengan dia dekat sekolah ? aku abaikan dia . aku buat buat tak nampak dia . aku belagak senyum , bahagia , ceria depan dia . aku terpaksa berlakon semua tu depan dia sebab aku nak buktikan dekat dia yang aku boleh berdiri tanpa dia . tapi hakikatnya , itu semua lakonan . aku penat tipu diri aku sendiri . sekarang , dia dah bahagia dengan orang lain . sekejap ja dia dah bahagia dengan orang lain . sedangkan baru ja ditinggalkan . alaa , lelaki kan . hm . 

Lebih kurang 3hari berlalu hidup aku tanpa dia , 3hari aku merasa hidup aku dah hancur disebabkan sorang lelaki . perlahan lahan aku bangkitkan semangat aku . aku bangun dari dunia kejatuhan tersungkur aku . aku dapatkan khidmat semangat dari kawan kawan aku . dan akhirnya , aku rasa diri aku semakin kuat hadapi ujian ini . tapi , tiap kali terserempak dia dekat sekolah . aku still berlakon perkara yang sama . pura pura bahagia . hakikatnya tak . selagi aku ada keluarga , kawan kawan , dan juga Tuhan . aku akan kuat . insyaAllah . ya Allah , andai ini takdir hidup aku yang dah ditentukan oleh-Mu . aku redha dengan ketentuan-Mu . aku terima . tapi , aku mohon berikanlah aku kekuatan untuk aku terus hadapi dugaan ini . hapuskan dia dari ingatan aku . 

dear YOU , aku tahu kau dah bahagia sekarang . bahagia sangatkan . hahaha :') aku dah lepaskan kau pada orang yang lebih layak . sekarang , kau pergi la dengan dia . pergi jauh sana . jangan sesekali kau toleh kebelakang lagi . terus kehadapan ya , sayang . dan aku mohon , jangan kau tunjukkan kebahagiaan kau dengan dia depan aku . aku benci . cukup la 10bulan kau seksa aku dengan bermacam macam benda . jangan kau nak tambahkan lagi sakit di hati aku ni . aku tak kuat . kau tahu kan ? 
 dugaan , terima kasih atas segala ujian . seiap ujian yang wujud dalam hidup aku , kau dah membawa aku ke aras kematangan . terima kasih sekali lagi aku ucapkan :')